ترانه علیدوستی در اتاق گریم

معرفی برخی از برترین بازیگران سینمای ایران

بر کسی پوشیده نیست که حرفه ی بازیگری امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین کارها و حرفه ها در بین قشر جوان جامعه شناخته می شود. و افراد زیادی با شرکت در کلاس های بازیگری و یا انتخاب  رشته بازیگری پا به این عرصه می گذارند. اما هر کسی  نمی تواند در این راه موفق باشد. در واقع خیلی از افراد پس از سال ها بازیگری هنوز هم ناشناخته هستند و  افرادی هستند که پس از ورود به این حرفه به دلیل بازی خوبی که  از خود نشان می دهند  و استعداد بسیار خوبی که در این حرفه دارند، ره صد ساله را یک شبه طی می کنند و به چنان شهرت و معروفیتی دست پیدا می کنند که فیلم هایی که در آن ها نقش داشته اند به پرفروش ترین  فیلم های سینما تبدیل می شوند.

در این بخش شما را با مشهورترین بازیگران سینمای ایران آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره این افراد کسب کنید.

  • سید شهاب حسینی از برترین بازیگران سینمای ایران

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی یا همان “شهاب حسینی” ۴۶ساله از پر آوازه ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران در سه دهه اخیر می باشد. اصالت این بازیگر معروف و پر تجربه متولد بهمن ماه سال۱۳۵۲ هجری شمسی به استان مازندران و شهر تنکابن بر می گردد.

شهاب حسینی که برای فیلم های بزرگ دستمزدهای کلانی دریافت می کنند در همه ی حوزه های صدا و سیما از گویندگی  و اجرا گرفته تا بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون و همچنین تهیه کنندگی و کارگردانی را در کارنامه درخشان خود دارد.

سید شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن
سید شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن

او که کار و فعالیت خود را از رادیو شروع کرد، در اواخر دهه هفتاد شمسی با اجرا در برنامه ای به نام اکسیژن فعالیت خود را در تلویزیون آغاز نمود و پس از آن با اجرا در چند اثر دیگر و همچنین بازی در سریال هایی چون پس از باران، پلیس جوان و همبازی شدن با مریلا زارعی و سریال تب سرد، شوق پرواز و مدار ثفر درجه به کار خود در تلویزیون ادامه  می داد. البته در کنار ایفای نقش در آثار تلویزیونی از سال۱۳۸۰ شمسی نیز به ایفای نقش در فیلم های سینمایی می پرداخت که می توان به آثاری چون دلشکسته، رخساره، محیا، شمعی در باد، درباره الی، سوپر استار،پرسه در مه، هیس! دخترها فریاد نمی زنند اشاره کرد. که دو فیلم  سوپر استار و پرسه در مه باعث محبوبیت و سوپر استار شناخته شدن او و کسب جوایزی  از جشنواره های فیلم فجر و جشن خانه سینما شدند.

شهاب الدین همچنین  کارگردانی فیلم خاصی به نام «ساکن طبقه وسط» که خود ۳۸ نقش از کاراکترهای این فیلم را بازی می کرد در سال ۱۳۹۳ شمسی فعالیت به عنوان کارگردان را نیز به کارنامه پر بار خود اضافه کرد.

اوج شهرت این بازیگر مردمی و محبوب که پدر دو پسر به نام های امیرعلی و محمد امین می باشد به سال ۱۳۹۴ و قبول نقش عماد در فیلم پر فروش « فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی و کسب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره «کن» سال ۲۰۱۶ میلادی که برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران رخ می دهد،  و بازی در سریال خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی بر می گردد.

  • مریلا زارعی

مریلا زارعی از دیگر بازیگران با استعداد و مجرب عرصه سینما و تلویزیون ایران می باشد که با بازی در آثار فاخر و بزرگ به شهرت و محبوبیت فراوان رسیده است این  بازیگر زن ۴۵ ساله  که در سال۱۳۷۷ هجری شمسی و با بازی در فیلم«دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی معروف شد در سن ۲۱ سالگی  فعالیت خود  را در حوزه  صدا و سیما با بازی در سریال «کاراگاه» ساخته  حسن هدایت  و فیلم «پاتک» آغاز کرد.

تصویری از مریلا زارعی
تصویری از مریلا زارعی

این بازیگر سینما که تا به امروز مجرد مانده و ازدواج نکرده است  در طی این سال ها در فیلم و سریال های زیادی همچون فیلم  های چ، اسرافیل، بادیگارد، هیس! دخترها فریاد نمیزنند، جدایی نادر از سیمین، کیفر نیش زنبور، مجردها، هم نفس و سریال هایی مانند: کلاه پهلوی، ولایت عشق، فردا دیر است،، دبیرستان خضرا بازی کرده است.

مریلا زارعی که در حال حاضر مشغول بازی در سریال خانگی«مانکن» ساخته حسین سهیلی زاده می باشد موفق به کسب جوایز بسیاری نظیر جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر سال ۹۵ برای بازی در فیلم «زیر سقف دودی» و جشنواره فیلم فجر سال۹۲ برای  نقش آفرینی در فیلم فاخر«شیار۱۴۳» شده است.

  • نوید محمد زاده بازیگر توانای دنیای سینما

از دیگر بازیگران معروف و پر سر و صدای این روزهای دنیای سینما پسر سی سه ساله ایلامی«نوید محمد زاده»می باشد. نوید محمد زاده که در دهه اخیر موفق به کسب چندین جایزه در جشنواره ها و فستیوال های داخلی و خارجی چون دو سیمرغ بلورین  نقش مکمل مرد در جشنواره های فجر سی و چهار و  سی و پنج و بازی در دو فیلم «ابد و یک روز» و «بدون تاریخ، بدون امضا» آقای وحید جلیلوند، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره  بین المللی براتسیلاوا کشور اسلوواکی  شده است  در سن هفده سالگی (سال ۱۳۸۲) در کلاس های بازیگری استادان بنامی مانند: مهتاب نصیر پور، امیر قنبری، محمد یعقوبی و علی سلیمانی شرکت کرد و بازیگری را آموزش دید. و پنج سال پس از آن با بازی در فیلم«در میان ابرها» به کارگردانی مرحوم روح الله حجازی اولین بازی حرفه ای خود  را تجربه کرد.

تصویری از نوید محمد زاده
تصویری از نوید محمد زاده

نوید محمد زاده کرد زبان که تیپ و طرز لباس پوشیدن او در محافل و جشنواره ها همیشه نقل محافل خبری است توانسته است در این دوازده سال بازیگری بیش از پنجاه اثر در حوزه های سینما، تئاتر، اجرا و… نظیر فیلم متری شیش و نیم، سرخ پوست، مغزهای کوچک زنگ زده از هومن سیدی، لانتوری، خشم و هیاهو، ناهید و نمایش هاییی چون یک دقیقه سکوت، شکلک، دل سگ، دکلره، الیورتوئیست، پچ پچ های پشت خط نبرد و … را در کارنامه خود  ثبت کند.

  • ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی ۳۶ ساله  یکی از بازیگران معروف این روزهای سینمای ایران است. این بازیگر جوان و خوش چهره که برای بازی در برخی از فیلم ها مانند: من ترانه پانزده سال دارم که اولین کار سینمایی او در سن ۱۷ سالگی بوده، فیلم تردید ساخته واروژ کریم مسیحی موفق به کسب جایزه  و مقام هایی چون سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن بیستمین جشنواره فجر، جایزه نخل زرین بهترین بازیگر زن از جشنواره اجتماعی شهر آبادان، کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر بیست و هفت شده است به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران شناخته می شود. ترانه علیدوستی که طی چند سال اخیر با بازی در فیلم سینمای خانگی شهرزاد و هم چنین فیلم سینمایی فروشنده محبوبیت دو چندانی را کسب کرد دارای تحصیلاتی در زمینه ی مترجمی است و به عنوان یک مترجم ادبی موفق به کسب جایزه ی پنجمین دوره ی جایزه ادبی پروین اعتصامی شده است. همچنین این بازیگر توانا در زمینه دوبلوری، مترجمی آثار معروف همچون رویای مادرم آلیس مونرو نویسنده کانادایی و نویسندگی نیز فعالیت دارد.

ترانه علیدوستی در اتاق گریم
ترانه علیدوستی در اتاق گریم