سارا شاهی و دنیس هیزبرت در سکانسی از سریال خیال (reverie)

آیا می دانستید این بازیگران ایرانی اند؟!

یکی از موضوعات جالبی که افراد به دنبال آن هستند سر در آوردن از زندگی افراد مشهور یا همان سلبریتی ها به خصوص  در حوزه دنیای بازیگری و سینما  و پرداختن به حواشی و چند و چون زندگی آن ها می باشد. در این مقاله سایت سینما استار به معرفی هنرپیشه های  معروف دنیای بازیگری که در آمریکا متولد شده اند و یکی از والدین آن ها یا هر دو ایرانی است پرداخته است.

  • جاناتن آهدوت از بازیگران هالیوودی ایرانی الاصل

جاناتن آهدوت  سی و یک ساله متولد ایالت کالیفرنیا امریکا می باشد و از جمله هنرپیشه هایی است که والدینی ایرانی دارد. در واقع پدر و مادر جاناتان که اولین کارش به عنوان هنرپیشه با بازی در فیلم خانه ای از شن و مه و همبازی شدن با بازیگران به نامی مانند جنیفر لین کانلی، شهره آغداشلو ( وزیری تبار) و بازیگر معروف انگلیسی سر بن کینگزلی کلید خورد از یهودیان ساکن ایران بوده اند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۶۰ برای همیشه کشور را به مقصد آمریکا ترک کردند.

جاناتن آهدوت و شهره آغداش لو در فیلم خانه ای از شن و مه
جاناتن آهدوت و شهره آغداش لو در فیلم خانه ای از شن و مه

 

این هنرپیشه جوان هالیوود که دارای دو مدرک دانشگاهی در رشته های تجارت و فیلم می باشد تا کنون در آثار سینمایی و تلویزیونی همچون سریال بیست و چهار با ژانر اکشن و درام، سریال «the unit»، فیلم «American gun»  به ایفای نقش پرداخته است.

  • کاترین لیزا بل

کاترین بل ۵۱ ساله که با بازی در نقش سرهنگ سارا مک کنزی مجموعه سریال های jag (1997-2005 م)و دنیز شروود در مجموعه سریال همسران ارتشی(army wives) در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ میلادی در دنیای بازیگری معروف شده است یکی از بازیگران دنیای هالیوود می باشد که دارای پدری اسکاتلندی و مادری ایرانی تبار می باشد.

این بازیگر توانا که بیش از پنجاه اثر سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه خود دارد متولد شهر لندن و بزرگ شده ایالت کالیفرنیا می باشد. گفته می شود این بازیگر  که به دو زبان فارسی و انگلیسی مسلط می باشد با وجود اینکه خانواده مادری او مسلمان می باشند اما او دین مسیحیت را برگزیده است.

کاترین لیزا بل
کاترین لیزا بل

این هنرپیشه هالیوودی تصمیم داشت در بزرگسالی مهندس زیست پزشکی و یا پزشک شود اما سر از حوزه مدلینگ و بازیگری در آورد. همچنین گفته می شود کاترین بل میانسال به سرگرمی ها و ورزش های کیک بوکسینگ، اسنوبورد، اسکی و موتور سواری علاقمند می باشد.

  • دار دش

دار دش (dar dash) بازیگر آمریکایی متولد ایالت ویرجینا می باشد که اصالت ایرانی دارد و  از مادری اسپانیایی تبار می باشد.  این هنرپیشه که دانش آموخته آموزشگاه های هنرهای شهر لندن می باشد از سال ۲۰۰۷ میلادی پا به عرصه بازیگری گذاشت و در تئاتر و فیلم هایی هم چون نمایشنامه تئاتر قفس شیشه ای، فیلم طفره زن، نمایشنامه در رویداد فاجعه بار ماه، فیلم مشاور سال۲۰۱۳، فیلم وارهول سال ۲۰۱۴، فیلم فلورانس فاستر جنکیز و سریال هیجان انگیز و معمایی آبسنتیا به ایفای نقش پرداخت.

تصویری از دار دش در حال ایفای نقش در سریال janathan creek
تصویری از دار دش در حال ایفای نقش در سریال janathan creek

او که به همراه همسرش در شهر لندن صاحب کافی شاپی هستند علاوه بر هنرپیشگی در چندین اثر دوبلوری یا صدا پیشگی را نیز تجربه کرده است.

 

  • مژان مارنو

از دیگر بازیگران دنیای سینما که اصالتی کاملا ایرانی دارد مژان مارنو (لیلی مژان نوابی) چهل ساله ساکن نیویورک می باشد. این هنرپیشه که علاوه بر بازیگری به عنوان نویسنده و کارگردان نیز فعالیت کرده است با بازی در فیلم های سنگسار ثریا محصول سال۲۰۰۸ میلادی هالیوود که در آن نامزد کسب جایزه بهترین نقش مکمل زن ستلایت( از آکادمی بین المللی مطبوعات)بوده، سریال ۷۳ قسمتی خانه پوشالی سال ۲۰۱۳ میلادی و مجموعه تلویزیونی لیست سیاه(black list) شناخته شد. در واقع پدرمادر  مژان که متولد لس انجلس می باشد در ایالت کالیفرنیا با هم آشنا شده و ازدواج کرده اند.

  • سارا شاهی

سارا شاهی ۳۹ساله متولد ایالت تگزاس آمریکا یکی دیگر از بازیگران ایرانی الاصل دنیای هالیوود است که به ایفای نقش در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی همچون فیلم کمدی دکتر تی و زنان، فیلم سینمایی هنگمن یا مامور اعدام و همبازی شدن با آل پاچینو، فیلم گلوله به سر، سریال مظنون، سریال نسبتا قانونی، مجموعه تلویزیونی غیب گو پرداخته است. این بازیگر که در سال ۲۰۱۲ میلادی جزء پنجاه زن جذاب دنیا به گفته مجله ماکزیم قرار گرفته است به عنوان یک مدل و هم چنین رقصنده (تشویق کننده) تیم فوتبال آمریکایی دالاس کابویز فعالیت داشته است.

سارا شاهی و دنیس هیزبرت در سکانسی از سریال خیال (reverie)
سارا شاهی و دنیس هیزبرت در سکانسی از سریال خیال (reverie)

گفته می شود پدر آهو جهانسوز شاهی معروف به سارا شاهی که امروزه به عنوان همسر استیو هاوی امریکایی شناخته می شود، یکی ازکارمندان سفارتی ایران و از نوادگان فتحعلی شاه  و مادر وی یک خانم اسپانیایی می باشد که دو سال قبل از پیروزی انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده اند.

علاوه بر این ها این بازیگر توانمند که در بیش از چهل اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است فارغ التحصیل رشته اپرا و زبان انگلیسی می باشد