سریال هیولا ساخته مهران مدیری

معرفی برخی از سریال های شبکه نمایش خانگی

بیش از یک دهه از ساخت و ارائه سریال هایی با عنوان سریال های شبکه نمایش خانگی می گذرد و در این مدت سریال های و مجموعه های فراوانی تولید و روانه بازار شدند که طرفداران زیادی در بین دوستداران فیلم و سریال  پیدا کرده اند و سازندگان فیلم و سریال با  مشاهده این همه محبوبیت در صدد رقابت و تولید سریال های جدید  و فروش بیشتر هستند.

در این مطلب سی نما استار قصد دارد به معرفی برخی از تولیدات شبکه نمایش خانگی بپردازد.

  • سریال هیولا

خیلی کم پیش می آید که کاری ساخته مهران مدیری باشد و با استقبال مواجه نشود. در حقیقت مهران مدیری با زبانی طنز واقعیت های جامعه را به خوبی ترسیم می کند بدون آنکه به کسی بربخورد. جدیدترین کار مدیری برای شبکه ی نمایش خانگی که با فیلم باغ مظفر همین کارگردان استارت  آن در ایران خورده شد. فیلم هیولا می باشد.

سریال هیولا ساخته مهران مدیری
سریال هیولا ساخته مهران مدیری

این سریال که ازاردیبهشت سال ۹۸ پخش شد و تا شهریور ماه ادامه داشت روایت کننده داستان معلمی شریف، ساده، با وجدان و قانع است که  می خواهد همانند فامیلی اش که شرافت است، و همانند اجداد خود که از زمان قاجار تا به امروز توانسته اند شریف بمانند او نیز زندگی شرافتمندانه ای داشته باشد اما طی ماجراهایی زندگی اش تغییر کرده و عضو گروه و شرکتی می شود که کارشان اختلاس و کلاهبرداری می باشد و ثروت و مال زیادی به او می رسد که باعث تغییر در رفتار این معلم ساده می شود…

در این کار مهران مدیری بازیگرانی همچون شیلا خداداد،  فرهاد اصلانی،  شبنم مقدمی، گوهر خیر اندیش، نیما شعبان نژاد و سیما تیر انداز به ایفای نقش پرداختند.

  • مانکن

مانکن فیلمی که این روزها مهمان خانه های مردم با قصه ی ملودرام است ساخته سال های ۹۷-۹۸ کارگردان پر کار سینما وتلویزیون حسین سهیلی زاده است که آن را با کارهایی همچون دلنوازان، پریا، تگزاس می شناسند. این فیلم که از نظر منتقدان فیلمی سطحی است و تا به امروز نتوانسته است نظر آن ها را جلب کند در واقع روایت کننده فاصله طبقاتی بین قشرهای مختلف جامعه است.

سکانسی از سریال مانکن
سکانسی از سریال مانکن

در این فیلم پسر و دختری عاشقانه هم دیگر را می خواهند اما به دلیل مشکلات مالی که خانواده پسر با آن دست و پنجه نرم می کنند او با زنی به نام کتایون آشنا شده و توسط این زن خریداری می شود و کتایون بابت این ازدواج بدهی های این خانواده را پرداخت می کند و …

در این فیلم بازیگرانی همچون مریلا زارعی در نقش کتایون، محمد رضا فروتن امیر حسین آرمان در نقش کاوه به ایفای نقش پرداخته اند.

  • سریال دیدنی سال های دور از خانه

سال های دور از خانه از جدیدترین کارها برای نمایش خانگی می باشد که به کارگردانی مجید صالحی بازیگر و کارگردان معروف ژانر طنز در سال ۱۳۹۸ تولید و پخش شد. این مجموعه کمدی که  در ۱۵ قسمت به نمایش گذاشته شد در واقع مشتق یا همان اسپین اف مجموعه شاهگوش ساخته سید داوود میر باقری در اوایل دهه نود شمسی  می باشد که به ادامه بخشی از قصه آن سریال که به سرباز وظیفه خنجری که اهل شمال بوده و در کلانتری ۱۰۰ ملت تهران مشغول بوده است می پردازد. در بخشی از فیلم شاهگوش سگ های اطراف را جمع کرده بودند و صاحبان آنها برای پس گرفتنشان به کلانتری مراجعه می کردند. یکی از این مراجعه کنندگان زنی به نام الیزابت بود که صولت پس از دیدنش به او علاقمند می شود و می فهمد که سگ این خانم به نام لوسی نیز توقیف شده است او سگی را اشتباها برای الیزابت می برد. الیزابت که متوجه می شود این سگ لوسی نیست برای اینکه صولت خنجری ناراحت نشود به بهانه پارک ماشین برای همیشه صولت  را ترک می کند  اینجای قصه ابتدای فیلم سالهای دور از خانه است و سرباز وظیفه خنجری چهار سال است که همچنان منتظر است که الیزابت را پیدا کند و با او ازدواج کند برای همین همچنان در تهران مانده و روزگارش را به سختی می گذراند تا اینکه…

سریال دیدنی سال های دور از خانه
سریال دیدنی سال های دور از خانه

احمد مهران فر در نقش صولت، هادی کاظمی در نقش زهره دوست صولت، آزیتا حاجیان در نقش خانم طالبی  در این فیلم کمدی زیبا به ایفای نقش پرداختند.

  • سریال متفاوت رالی ایرانی

از مجموعه برنامه های پرطرفداری که برای نمایش خانگی  ساخته و تولید شد می توان به رالی ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب اشاره کرد. این مجموعه که فصل اول آن سال۹۱ اکران و پخش شد فصل دومش در سال ۹۷ و در ۲۶ قسمت ساخته و به طور گسترده پخش شد. در واقع این مجموعه  در ژانر  واقع نما یا همان رئالیتی شو ساخته شد و در آن بازیگرانی نظیر متین ستوده، ترلان  پروانه، کامبیز دیرباز، کامران تفتی،سیاوش خیرابی امیر حسین رستمی  به رقابت می پردازند و در هر قسمت ازآن این افراد با اتفاقات جدید و غیر مترقبه ای  رو به رو خواهند شد که همین امر برجذابیت این برنامه و پرطرفدار بودنش افزوده است. در این قصل نسبت به فصل قبل که تنها شش بازیگر شرکت داشته اند تعداد بیشتری بازیگر مشارکت دارند و نوع اجرا و همچنین تجهیزات استفاده شده در این برنامه تفاوت های فاحشی نسبت به فصل اول  داشته است.

  • نهنگ آبی

فریدون جیرانی کارگردان فیلم هایی همچون خفه گی، تعبیر وارونه یک رویا، من مادر هستم سریالی به نام نهنگ آبی را برای نمایش خانگی در سال ۹۷ تولید کرد. این فیلم که نامش  برگرفته از بازی پر سر وصدا و چالش برانگیز نهنگ آبی می باشد در سی قسمت روایت کننده داستان پسری به نام آرمین می باشد که  در رشته ی مهندسی کامپیوتر درس می خواند و از هوش سرشاری برخوردار می باشد اما این شخص در ارتباطات اجتماعی با افراد دیگر ضعیف می باشد و بیشترین زمان خود و را در وب سایتی کتابخانه ای که خودش ایجاد کرده است به خواندن کتاب می گذراند. او که فرزند طلاق است و پدرش به مریضی ام اس دچار می باشد در سایت کتابخوانی  با دختری به نام ژاله آشنا و به آن علاقمند می شود این دختر که در شرکتی به کارهای گرافیستی  مشغول است پس از اینکه از مشکلات مالی آرمین مطلع می شود برای آن در همان شرکت کاری دست و پا می کند. در این میان و پس از مشغول شدن آرمین به عنوان  مسئول امنیت شبکه در این شرکت که شعبه ای از یک شرکت بزرگ است و آشنایی ش با افراد این شرکت و شرکت مادر اتفاقات جدیدی در زندگی اش رخ می دهند که…

سریال نهنگ آبی فریدون جیرانی
سریال نهنگ آبی فریدون جیرانی

این سریال در ۳۰ قسمت  و در طی ۱۰ ماه تولید شد و به صورت هفتگی و هر سه شنبه  اکران می شد.

اکران این سریال  که حدود نه ماه بطول انجامید  و بازیگرانی همچون ساعد سهیلی در نقش آرمین مجید مظفری در نقش پدر آرمین،  ماهور الوند در نقش ژاله و پریوش نظریه در نقش مادر آرمین به ایفای نقش پرداخته اند، مهرماه نود وهشت به پایان رسید.